Dutch Muscle Cars & Dragracers

Mededeling bestuur / message from eXplosion board

Mededeling bestuur:

Naar aanleiding van het niet doorgaan van de Drachten Finals worden wij overspoeld met de vraag wat er gebeurt met het inschrijfgeld.

Afgelopen maandag heeft er een bestuursvergadering plaatsgevonden, waarin besloten is dat het inschrijfgeld wordt doorgeschoven naar het volgende evenement.
Voor de duidelijkheid: Om een evenement te kunnen organiseren moet er van te voren betaald worden aan diverse partijen. Dat word gedaan van het inschrijfgeld.
Het geld schuift dus door naar het volgende evenement; en er kunnen en worden dus geen uitzonderingen op gemaakt.

Het late afzeggen van het evenement verdiend niet de schoonheidsprijs, maar voor het weekend hadden we de benodigde 140 inschrijvingen; alleen hadden die niet allemaal betaald. Na het uitdraaien van een lijst met degenen die niet hadden betaald is het bestuur gaan bellen met deze personen; maar werden we met een kluitje in het riet gestuurd.
Dit heeft geresulteerd dat we evengoed het evenement moesten afzeggen; wat zeker geen makkelijke keuze is geweest.

Wij zijn een rijdersvereniging, wat inhoudt dat we het met zijn allen moeten doen. Door de inhoud van een deel van de mails, krijgt het bestuur het idee het lijkt alsof het bestuur tegen de betalende rijders is. Maar let wel: het zijn de rijders die wel hebben ingeschreven maar niet hebben betaald die dit probleem hebben veroorzaakt.
Een ieder die het niet met onze keuze eens is: we gaan proberen de ledenvergadering nog dit jaar te houden, ik zou zeggen: kom met zijn allen naar deze vergadering!


We get alot of mails about a refund of the entree fee of Drachten Finals.

Monday eXplosion had an emergency meeting in which we decided that the entree fee is forwarded to next event.
To organise an event bills have to be payed upfront; and that is why you have to pay your entree fee a few weeks before a race.
The money is therefore not refundable and we can’t make any exeptions.

We are very sorry for the late descision to cancel the Drachten Finals; but we had the 140 entrees we needed; although they didn’t all pay.
We even made a list an called all members that didn’t pay; but they all had their excuses.
This was the reason we had to cancel; there was a large gap in the finances.

We are a members club; we all have to do this together; so the blame is mostly on the shoulders of those who didn’t pay.
The members meeting is pushed forward and we are trying to set a date in December; we really hope all of you come to this meeting!!!

You must be logged in to post a comment Login